SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI NEDİR?

Sosyal medya reklamcılığı, internette bulunan sosyal paylaşım siteleri üzerinden veya sosyal ağlar üzerinden yapılan her türlü reklam ve tanıtım işlemine denmektedir.

Sosyal medyada verilen reklamlar, sosyal medya kullanan insanların hizmetine sunulmaktadır. Sosyal medya reklamcılığı internet reklamcılığı işlemlerinden biridir. İnternet reklamcılığı işlemleri içerisinde ise en çok reklamın yapılabildiği alan sosyal medya reklamcılığı olarak bilinmektedir. İnternet kullanımı, hepimizin de bildiği üzere çok yaygındır. Ancak herkes internet üzerinden kendisini ilgilendiren veya ilgilendirmeyen reklamlara bakmak istemeyebilmektedir. Ancak sosyal medya reklamcılığında, sosyal ağları kullanan kişiler illa ki sosyal ağ reklamlarını görmektedirler.

Sosyal medya reklamcılığı üzerinden, günümüz şartlarında çok fazla kişiye ulaşılabilmektedir. Çünkü internet kullanan hemen hemen herkesin sosyal bir paylaşım sitesine üyeliği bulunmaktadır. Sosyal medya, günümüzde giderek hızla artan bir reklam hacmine sahiptir. Reklamlarının her yerde görünmesini isteyen insanlar, kendi kendilerine dahi sosyal medya reklamcılığını kullanabilmektedirler. Sosyal medya reklamcılığında Facebook, Twitter, İnstagram gibi pek çok alan kullanılabilmektedir. Bu siteler üzerinden kolaylıkla reklam yapılabilmektedir.

SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞININ AVANTAJLARI NELERDİR?

Sosyal medya reklamcılığı, internet reklamcılığı hizmetleri içerisinde bulunan hizmetlerdendir. Bu yüzden internet üzerinde sadece sosyal ağların esas alınması ile birlikte yapılan sosyal medya reklamcılığı beraberinde birçok avantajı da getirmektedir. İşte sosyal medya reklamcılığının avantajları şunlardır:

    Sosyal medya üzerinden verilen reklamlar çok büyük kitlelere ulaşmayı sağladığı için ürünlerin ve hizmetlerin tanıtımı daha kolay yapılabilmektedir.

    Tanıtımı yapılan ürün veya hizmet daha fazla alıcı bulabilmektedir.

    Sosyal medya reklamcılığı diğer reklamcılık hizmetlerinden daha fazla ve daha hızlı yayılma imkânı bulmaktadır.

    İnsanlar reklamları görmekle kalmayıp bu reklamlardan daha çabuk etkilenebilmektedir.

    Reklamların yayınlanma sayısı sosyal medya reklamcılığında daha fazla olduğu için bir reklam gün içerisinde milyonlarca insana sunulabilmektedir.